Ahad, 26 Mei 2024

[1,513] Jalinan Mahabbah Southern Volunteers

‘Kita Kena Fikirkan Bagaimana Hendak Bekerjasama Dengan NGO Yang Bersifat Profesional’

ISKANDAR PUTERI, 26 Mei - Southern Volunteers sebagai sebuah gerakan kesukarelaan harus memikirkan bagaimana hendak bekerjasama dengan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) yang bersifat profesional.

Gesaan itu diutarakan oleh Yang Berhormat Dato’ Haji On bin Jabbar, Timbalan Setiausaha Kerajaan Johor (Sukan, Belia dan Sukarelawan) dalam satu pertemuan bersama Southern Volunteers di Pejabat TSUK (SBS).

“Ini bagi membolehkan kita bekerjasama pada peringkat awal, walaupun tidak secara sendiri, untuk melaksanakan program - program kesukarelaan pada peringkat antarabangsa,” ujar beliau lagi.

Pertemuan yang diberi nama Jalinan Mahabbah Southern Volunteers itu dihadiri oleh kira - kira 150 orang penggerak Southern Volunteers dari seluruh daerah dalam negeri Johor.

Sehingga kini, YB Dato’ On juga memaklumkan lebih 50,000 orang telah mendaftar sebagai ahli Southern Volunteers. 

Lima orang aktivis Southern Volunteers dari Persatuan Belia G2 Felda Pemanis turut sama dalam majlis tersebut. Terima kasih diucapkan kepada Pejabat TSUK (SBS) di atas jemputan yang diberikan, Pejabat Daerah Segamat,  Majlis Perbandaran Segamat dan Penyelaras Daerah.

#BungaBangsa #TeamG2 #SouthernVolunteers





























Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dialu - alukan untuk memberikan sebarang komen atau maklumbalas. Terima kasih! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...