Ahad, 25 November 2012

[56] Melahirkan Jagoan Badminton


Cuti sekolah ini, Persatuan Belia G2 Felda Pemanis muncul dengan program Kejohanan Badminton Tertutup U14 dan U16 Anak Pemanis menerusi Kelab Badminton BCG2. Pertandingan badminton untuk bergu lelaki ini memfokuskan kepada pembangunan bakat - bakat baru pemain badminton pada umur bawah 14 tahun dan bawah 16 tahun. Sebanyak 13 bergu telah mendaftar dan mengambil bahagian, iaitu 7 bergu untuk bawah 14 tahun dan 6 bergu untuk bawah 16 tahun.





Dua perkara yang membanggakan dengan program ini :-
  • Dengan sokongan pembangunan sistem oleh Unit Komunikasi, ICT dan Media Baru, program ini menjadi program pelopor dan perintis kepada Sistem Pendaftaran Peserta Program Secara Online, yang dilakukan menerusi laman blog Persatuan. Semua 13 bergu mendaftar secara dalam talian, tanpa menggunakan sebarang borang kertas manual.
Sistem ini boleh dicapai di sini.


  • Program ini diurus oleh adik - adik di dalam Kelab Badminton BCG2, iaitu Alif Ramli, Ashraf Husin dan Muhammad Shafiq Wahid. Mereka ini baru sahaja berumur 16 tahun. Mereka mengeluarkan idea, merancang, mengurus dan mengendali program dengan bantuan dan sokongan dari Exco - exco Persatuan.
Program telah berjalan dengan jayanya. Boleh lihat gambar - gambar sepanjang dua hari tersebut di sini :
Sedikit dari gambar - gambar yang ada (selainnya, klik pautan di atas) 





Keputusan perlawanan adalah seperti berikut :


Boleh tonton dua episod videonya di sini :




Tahniah kepada semua yang telah menjayakan program. Harap pada masa - masa akan datang kita akan dapat melaksanakan program ini lagi!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dialu - alukan untuk memberikan sebarang komen atau maklumbalas. Terima kasih! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...