Selasa, 4 November 2014

[117] Program Membara Kebudayaan - Pertandingan Zapin Bahagian Sekijang 2014


Kelab Zapin Seri Manis 2 telah menyertai Pertandingan Zapin Bahagian Sekijang di dalam Program Membara Kebudayaan anjuran Pergerakan Puteri UMNO Bahagian Sekijang. Program telah diadakan pada Sabtu, 1 November 2014 jam 08.30 malam bertempat di Dewan Serbaguna Felda Redong, Segamat.

Sebanyak 5 pasukan zapin telah mengambil bahagian. Kelab Zapin Seri Manis 2 adalah salah satu dari pasukan yang bertanding. Alhamdullillah, telah memenangi tempat kedua (Naib Juara) di mana Juara disandang oleh Sanggar Budaya dari Kg Paya Besar dan tempat ketiga pula adalah dari Felda Redong (Seri Siantan).

Berikut adalah lima pasukan yang bertanding.




Ini tentunya Seri Manis 2 :)

Mula - mula, ada penjurian untuk busana dan tatarias, sebelum setiap kumpulan mempersembahkan zapin mereka. Seri Manis 2 giliran terakhir, ke - 5.


Bersiap - siap sebelum persembahan bermula.



Suasana ketika pertandingan dijalankan. Juga ada tayangan 'big screen' perlawanan akhir bola sepak Oppo Piala Malaysia antara JDT dan Pahang.  (Sedih, JDT kalah malam itu). Gambar - gambar penuh ada di Album Facebook Belia Felda Pemanis.




Dan, ini apabila keputusan diumumkan.

Johan
Naib Johan
Ketiga
Mari kita lihat persembahan kesemua lima pasukan yang bertanding. Video ini dmuatnaik di dalam Saluran YouTube G2 Pemanis.






Sebelum menutup tulisan kali ini, kita imbas di belakang tabir beberapa aksi anak - anak Kelab Zapin Seri Manis 2. Mereka yang manis, mereka yang cantik dan menawan. Mereka adalah Generasi Kedua (2 orang) dan Generasi Ketiga (7 orang) dari Felda Pemanis Satu dan Felda Pemanis Dua.





Terima kasih kepada barusan jurulatih yang memberikan sentuhan terhadap latihan pasukan zapin ini.

Mohd Firdaus Zainal Abidin, Ketua Jurulatih
Mohd Fauzaien Norhani, Jurulatih
Mohd Yusri Sajat, Jurulatih
Terima kasih kepada semua. Semoga Seri Manis 2 terus cemerlang! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dialu - alukan untuk memberikan sebarang komen atau maklumbalas. Terima kasih! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...