Selasa, 13 November 2018

[352] Majlis Pentauliahan Anugerah Remaja Perdana Rakan Muda Tahap Emas Sesi 2017 dan 2018

SABTU, 10 NOVEMBER 2018 : Seramai 347 orang remaja seluruh Malaysia telah ditauliahkan Tahap Emas Anugerah Remaja Perdana Rakan Muda - The Duke of Edinburgh's International Award (ARPRM - DofE) semalam di Shaftbury Asteria, Cyberjaya. 11 orang darinya datang dari Persatuan Belia G2 Felda Pemanis, satu - satunya Badan Operasi Program ARPRM bertauliah dari Felda yang kali ke 4 mencapai Tahap Emas.
Penganugerah ini adalah untuk dua tahun : 2017 dan 2018.
Anugerah telah disampaikan oleh Timbalan Menteri Belia dan Sukan Malaysia, YB Stevan Sim Chee Keong






















11 orang dari G2 adalah seperti berikut :
Sesi 2017
1. Muhd Azahari Abdullah Ayie Azahari
2. Mohd Arif Mail Arif Arifian
3. Muhd Nur Amin Jemiran Muhd Nur Amin
4. Mohd Norfikri Norazmizan Mohd Norfikri
5. Nurul Asyikin Basri Syikin Basri
6. Pebi Pitri Anasari Henrizal Roman Sunma
7. Kamsari Subroto Kamsari Subroto

Sesi 2018
1. Mohd Irfan Abdullah Irfan Hanz Irvine
2. Nurul Anis Asyiqin Mustafa Anis Asyiqin
3. Nurul Farah Izzati Samsul Farah Izzati
4. Shila Sapee Shila Sapee






























Selain 11 orang penerima Anugerah Tahap Emas, G2 juga diberikan penghormatan untuk membuat persembahan. Menampilkan Penerima Emas 2017 Arif Mail dan Penerima Emas 2018 Irfan Abdullah menerusi lagu Feeling Good oleh pelantun asal Michael Bubleè.



Terima kasih buat Pegawai - Pegawai Kementerian Belia dan Sukan Malaysia, Jabatan Belia dan Sukan Negeri Johor, Encik Shashidharan Sivabalan(Pegawai Belia dan Sukan Daerah Segamat), Encik Ibrahim Bin Bujang (Unit Rakan Muda PBSD Segamat), Encik Hyad Eddie, Puan Zura Wannadia, para Mentor : Mizam RahimAzizi Abd RahimMd Firdaus ZARaziman JoraimiIftitah Ishak dan Shamsuddin Bin Sukor. Tidak ketinggalan mereka yang membantu melatih sebahagian dari mereka : Cikgu Normah Taib, Encik Yusri Kuuci, Encik Mohd Syawal Baharudin, Pak Zainal, Encik Salleh, Puan Hanidah, Encik Basri Marjan, Puan Saniah Ngadiman dan ramai lagi.






















Tahniah buat semua penerima Anugerah, para Mentor Projek, Panel Penilai Dalaman dan Jurulatih yang berjuang untuk pembangunan remaja.




























Tahniah juga buat rakan - rakan NGO seluruh Malaysia yang sama - sama berusaha, sekolah dan kolej yang melaksanakan ARPRM dan semua organisasi terlibat. Terima kasih semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dialu - alukan untuk memberikan sebarang komen atau maklumbalas. Terima kasih! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...