Selasa, 17 September 2019

[415] Bengkel Buku Rekod ARPRM Tahap Perak Sesi 2019

Sebagaimana yang dilaksanakan untuk peserta Tahap Gangsa, Bengkel Buku Rekod ARPRM - DofE Tahap Perak Sesi 2019 juga telah selesai disempurnakan sepanjang bulan Julai dan Ogos yang lepas. Mereka telah menyempurnakan kesemua tuntutan 4 aktiviti yang diwajibkan untuk menyelesaikan Tahap Perak Program Anugerah Remaja Perdana Rakan Muda - The Duke of Edinburgh's International Award (ARPRM - DofE).

Empat komponen wajib itu adalah Khidmat Masyarakat, Kemahiran, Rekreasi Fizikal dan Penjelajahan Lasak. Para peserta harus menyempurnakan kesemua empat komponen itu untuk minima 6 bulan dan 30 jam, kecuali Penjelajahan Lasak yang memerlukan masa 3 hari 2 malam.













Cabaran pada Tahap Perak mempunyai matlamat untuk melahirkan peserta ARPRM yang lebih matang dan mampu berkomunikasi dengan baik. Ia jua bagi melahirkan remaja yang holistik dalam segenap aspek, selain menimba pengalaman pembelajaran di luar lingkungan bilik darjah biasa.

Seramai 16 orang peserta ARPRM G2 telah selesai dan layak ditauliahkan iaitu :

1  MUHAMMAD FAKHRUL AIMAN BIN REZAL
2  AHMAD KHAIRIZAL BIN AHMAD ZAIADI
3  ZULALINA BINTI HYDIR
4  MUHAMMAD LUQMAN NUR HAKIM BIN NIZAN
5  NUR ALYA NABILAH BINTI MOHD FAIZAL
6  MUHAMMAD HAFFIZI BIN ZAINI
7  MUHAMMAD MU’IZZ BIN ROSDI
8  MUHAMMAD AKRAM BIN SAPURI
9  MUHAMAD ZULFAHMI BIN MOHD ZAIN
10 MOHAMAD SYAZRUL ALIF BIN AYUB
11 MOHAMMAD ANEES BIN MOHD ASSRI
12 NURAZWANIZAH BINTI ABDUL AZIM
13 AKHMAL HAFIZI BIN DULAH
14 MUHAMAD FAHMI BIN HADI
15 NURIN SYAZWINA BINTI RAZAK
16 MOHAMAD KHAIRUL IZUAN BIN ABD AZIZ







Apabila sijil diperolehi dan majlis pentauliahan dilaksanakan, kesemua peserta ini akan didaftarkan untuk melaksanakan cabaran pada Tahap Emas yang akan mengambil masa minima setahun (12 bulan) untuk diselesaikan. Kebiasaannya, cabaran pada Tahap Emas akan berlangsung selama 13 - 15 bulan bagi setiap orang peserta.





























G2 mengucapkan sayabas dan tahniah kepada semua peserta ARPRM di bawah Badan Operasi Persatuan Belia G2 Felda Pemanis yang telah berjaya menyempurnakan cabaran aktiviti dan perekodan pada Tahap Gangsa. Semoga semua dapat meneruskan ke peringkat Emas dan menyelesaikan keseluruhan perjalanan ARPRM ini.

#ARPRM
#DofE #DoE
#WorldReady
#BungaBangsa


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dialu - alukan untuk memberikan sebarang komen atau maklumbalas. Terima kasih! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...