Selasa, 21 Oktober 2014

[114] Persembahan Zapin Untuk Jamuan Syarikat ISB Sdn Bhd

Setelah bertahun tidak mengadakan persembahan di khalayak umum untuk majlis - majlis, adalah sesuatu yang mengujakan untuk melihat Kumpulan Zapin kembali beraksi. Latihan demi latihan yang diadakan secara intensif adalah bertujuan untuk mengasah kembali kemahiran berzapin dan mendidik generasi baharu untuk mahir dalam seni tari budaya ini.

Isnin, 20 Oktober 2014 jam 6.15 petang di Hotel VIP, Segamat. Terima kasih kepada Syarikat ISB Sdn Bhd yang percaya kepada kami, menjemput kami dari Seri Manis 2 untuk menyerikan majlis mereka. Tentunya terima kasih kepada Encik Afizan Imran, salah seorang staf ISB yang menawarkan kami untuk beraksi. Terima kasih juga kepada Encik Rahman dari ISB yang mengurus kami semasa di majlis tersebut.

Imbas kembali sedikit gambar semasa sesi latihan sebelum diadakan persembahan. 10 orang, 5 lelaki dan 5 perempuan dengan jurulatihnya Saudara Mohd Firdaus Zainal, yang mula mengenali zapin sejak berusia 11 tahun. Kini merupakan seorang mahasiswa Ijazah tahun 2 di Universiti Malaysia Terenggganu.




Dan, ini gambar - gambar ketika kami bersiap - siap untuk persembahan yang mengujakan bagi kami itu :)





Kemudian, tibalah masanya untuk melakukan persembahan. Saksikanlah. Ada gambar dan video :)








Selesai persembahan, ini yang terjadi. Haha :)







Jom makan!



Sebelum tamat, mari kita amati status yang ditulis oleh Irfan.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dialu - alukan untuk memberikan sebarang komen atau maklumbalas. Terima kasih! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...