Ahad, 5 Oktober 2014

[111] Bengkel Audit Dalaman ARP RM Tahap Perak

Badan Operasi Anugerah Remaja Perdana Rakan Muda (ARP RM), Persatuan Belia G2 Felda Pemanis baharu sahaja selesai melaksanakan Bengkel Audit Dalaman Tahap Perak untuk pesertanya. Bengkel telah diadakan pada Sabtu, 4 Oktober 2014 yang lalu selama 3 jam di Pusat Internet 1Malaysia Felda Pemanis Satu.

Ia adalah sebahagian persediaan untuk Sesi Penilaian yang akan dilaksanakan oleh Jabatan Belia dan Sukan Negeri Johor dalam waktu terdekat ini menjelang tauliah ARP RM Peringkat Negeri. Menerusi Bengkel Audit Dalaman ini, semua dokumentasi ARP RM Peserta Tahap Perak dinilai oleh disemak dan dinilai oleh panel dalaman G2 yang juga merupakan bekas peserta ARP RM dan Peserta Tahap Emas. Mana - mana kesilapan dan kekurangan dalam pendokumentasian, diperbetulkan. 

Bengkel Audit Dalaman ini dikendali dan diselaraskan oleh Mentor merangkap Ketua Jurulatih Program ARP RM G2.

Dalam masa yang sama, G2 juga melaksanakan pendaftaran untuk peserta Tahap Emas. Semua peserta yang telah melepasi Tahap Perak dan akan melepasinya (menerusi Kumpulan 2014 yang diaudit ini) telah  diberikan taklimat untuk sasaran ke Tahap Emas dan borang pendaftaran Tahap Emas. 







G2 juga akan mengubah strategi perlaksanaan ARP RM mulai tahun depan dengan penumpuan kepada peserta Tahap Emas, di samping cuba untuk mewujudkan rangkaian permentoran bagi peserta baru Tahap Gangsa dan Perak. 

Bengkel ini telah disertai oleh kira - kira 20 orang peserta Tahap Perak ARP RM dan 5 orang fasilitator selaku penilai dalaman iaitu Encik Hanafie Hasim (Pengerusi Persatuan), Encik Mohd Syawal Baharudin (Naib Pengerusi Persatuan), Encik Azizi Abd Rahim (Ahli Lembaga Penasihat Persatuan), Encik Mohd Firdaus Haji Zainal (Exco Persatuan, Peserta Tahap Emas) dan Encik Mohd Hazizi Jemiran (Exco Persatuan, Bekas Peserta ARP RM)

Gambar - gambar penuh Bengkel ada di Facebook Belia Felda Pemanis menerusi album gambarnya di sini.


G2 mengucapkan terima kasih kepada Encik Iftitah Ishak, Pengurus Pusat Internet 1Malaysia Felda Pemanis Satu di atas kerjasama menyediakan tempat untuk bengkel ini dilaksanakan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dialu - alukan untuk memberikan sebarang komen atau maklumbalas. Terima kasih! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...