Selasa, 14 Oktober 2014

[113] Bengkel Pengurusan Pemimpin ARP RM Tahap Emas Negeri Johor 2014

BENGKEL Pengurusan Pemimpin Anugerah Remaja Perdana Rakan Muda (ARP RM) Tahap Emas berlangsung pada Ahad dan Isnin, 12 dan 13 Oktober 2014 di Kompleks Belia dan Sukan Negeri Johor. Ia menghimpunkan Mentor ARP RM Tahap Emas yang terdiri dari guru - guru sekolah, penggerak Badan Bukan Kerajaan (NGO - Persatuan) dan Pegawai - Pegawai Rakan Muda. 

Program adalah anjuran Kementerian Belia dan Sukan, Jabatan Belia dan Sukan Negeri Johor dan Jabatan Pendidikan Negeri Johor. Persatuan Belia G2 Felda Pemanis turut bersama, sebagai salah satu Badan Operasi Program yang diberikan lesen oleh Kementerian Belia dan Sukan Malaysia.

Menerusi bengkel tersebut, Mentor ARP RM Tahap Emas dari Negeri Johor telah didedahkan dengan beberapa info bermanfaat yang dapat digunakan dalam membimbing, menyelia dan menjadi mentor kepada peserta Emas di bawah mereka.

Antaranya adalah bagaimana hendak menguruskan peserta Tahap Emas, penyediaan laporan, 'tips and tricks', pembentangan akhir dan urusan teknikal atau dokumentasi.

Bengkel ini banyak memberikan maklumat berguna dalam usaha Johor untuk terus menjadi negeri yang unggul dalam melahirkan para peserta ARP RM.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dialu - alukan untuk memberikan sebarang komen atau maklumbalas. Terima kasih! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...