Sabtu, 10 Disember 2016

[219] #JelajahKampus Misi ARPRM 2016 / 2017 - Bahagian 1

Salah satu usaha yang dilakukan oleh pasukan ARPRM Badan Operasi Perastuan Belia G2 Felda Pemanis adalah siri #JelajahKampus Misi ARPRM. Ia bertujuan untuk mempromosi dan mengembangkan lagi program ARPRM di kalangan mahasiswa kolej dan universiti, sama ada di IPTA atau IPTS.

#JelajahKampus Misi ARPRM ini digerakan oleh Mentor yang terdiri daripada penerima ARPRM Tahap Emas yang telah dilahirkan. Buat masa ini, kebanyakkan dari mereka berada di universiti atau kolej. Peluang ini digunakan untuk mempromosi dan mengajak rakan - rakan untuk sama - sama menyertai program ARPRM.

Untuk permulaan, #JelajahKampus Misi ARPRM digerakan oleh Mohd Nur Ashraf Husin di Universiti Malaysia Terengganu. Beliau telah mempromosi, menerangkan, mendaftar dan memantau aktiviti komponen ARPRM untuk rakan - rakan yang berminat. 


Seramai 6 orang sebagai kumpulan pertama di Universiti Malaysia Terengganu memulakannya di bawah Mentor Mohd Nur Ashraff Husin.





ARPRM G2 dalam perancangan dan pelan untuk melaksanakannya di beberapa kampus universiti dan kolej lain lagi. Semoga ia akan dapat mengembangkan lagi ARPRM di seluruh negara.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dialu - alukan untuk memberikan sebarang komen atau maklumbalas. Terima kasih! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...